October 22, 2009

bertukar!!!!





Menu hari ini western food.beef steak.Konon2 la tu. tapi nak kata western,nenek aku yang ajar masak mende nih. nenek aku kata,beliau pun belajar mende ni dengan mak beliau.maknanya. moyang aku.resepi turun temurun la…nenek yang serba boleh.tradisional boleh.moden pun boleh. bangga ada nenek yang pandai dan rajin masak nih. sebab kalau pandai saja tak cukup. kena rajin dan praktik selalu. itu nenek aku. aku???haha...tapi memang feveret kat umah nih. sampai licin periuk kt umah ganu.huhu…dan aku pun try masak untuk kekawan di upsi. dorang kata besh!!!=))))….kalau ikut hati, memang nak masak semua mende. Nak cuba komersialkan makanan resepi turun temurun. hohoho...koya la nad. kejap nak jadi chef, kejap nak jadi photographer.cikgu bio bilenye??? lalalala~~~






bila nadi-ah bertukar menjadi chef



hasilnya





tadaaaaa!!!


























nak cuba resepi inikah?

simple aje!=)



[[[untuk bebola daging]]]
daging kisar
lada hitam yang ditumbuk
gandum sket
kicap sket


[[[untuk kuah]]]
tumis bawang besar
tumis lada hitam yang dah ditumbuk lumat
letak air
letak kicap
letak garam secukup rasa
letak gula secukup rasa



hohoho...
aku bantai je...
tak tau la bes ke tak...hohoho
try la buat ye...tak faham tanye...wah2..macam dah expert...porahhh!!!





::sign out::




0 comments: